Piet Zwart Instituut - Masteropleiding Kunst - Afstudeerpresentatie 2025
11:00–18:00
UITNODIGING PUBLIEKE AFSTUDEERPRESENTATIES
WHAT IF? - (UN)LEARNING THROUGH ART
Waar ontmoeten kunst en educatie elkaar? Welke wrijvingen ontstaan er in deze ontmoeting, wanneer vliegen de vonken ervanaf? Hoe kan onderzoek ons helpen om te reageren op situaties in de klas of andere leeromgevingen?
Dit zijn enkele van de vragen die de recent afgestudeerden van de Master Education in Arts van het Piet Zwart Instituut gezamenlijk hebben verkend. Ze nodigen je van harte uit voor een dag met publieke presentaties op 5 juli 2025 in Kunstinstituut Melly, waar je hun werk en onderzoek op verschillende manieren kunt ervaren - van lezingen tot performances en installaties.
Je bent ook van harte welkom als je alleen een deel van het programma bij wilt wonen.
PROGRAMMA
De gehele dag, doorlopend:
Ronald Bal, Dream Abilities, performance
Cindy Mirande, Gifts of Attention, inloopworkshop
Constança Saraiva, What Glues Us Together? Pedagogies of the Book Anatomy, workshop
11:00 uur
Gezamenlijke opening van de dag met presentatie van de publicatie
12:00 uur
Rogier Arents, Micro-suspensions of Play, performance (10 min)
13:00 uur
Milena Kiourtsidou, Drawing Ritual, performance (10-15 min)
14:00 uur
Floor Hofman, From Interview to Dialogue: For Connection and Mutual Understanding, publieke presentatie (30-45 min)
15:00 uur
Rogier Arents, Micro-suspensions of Play, performance (10 min)
16:00 uur
Tatiana Nicolaas, Documenting Living Heritage and Navigating Cultural Identity Through Art, live interview (ongeveer 1 uur)
Werken in de ruimte van: Rogier Arents (Micro-suspensions of Play), Ronald Bal (Dream Abilities), Kanna Hakama (From Holding Space to Potential Space), Marjolein van Hal & Amira Kulovac (Acts of Learning), Milena Kiourtsidou (Drawing Ritual), Aoife Mc Donnell (Language Bodies), Cindy Mirande (Gifts of Attention), Pamela van Rijswijk (The Kizuki Cycle), Jochem Ruarus (Every A3 Paper is a Classroom), Constança Saraiva (What Glues Us Together? Pedagogies of the Book Anatomy).